ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-07-03 14:56:08 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Justyna Bukowska
 
pokój nr 38 (II piętro), tel. 0-89 625 82 09
 
Przyjmowanie interesantów:
środy 8:00 - 10:30
piątki 8:00 - 15:30
 
W sprawach pilnych bezpłatną poradę konsumencką można uzyskać:
  • pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundację Konsumentów,
    od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 -18:00 (opłata wg taryfy operatora),
  • zgodnie z informacjami zawartymi na stronie https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
Do zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
 
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
5) żądanie wszczęcia postępowania administracyjnego w wypadkach przewidzianych w ustawie o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym i ochronie interesów konsumentów.
 
« powrót do poprzedniej strony