Wydział finansowy
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział finansowy
Akapit nr 1 - brak tytułu
Skarbnik Powiatu - Kierownik Wydziału - Renata Mróz |
Pokój nr 21, tel.: 89 625 82 05, email:
Godziny przyjęć interesantów: poniedziałek - piątek 7:30-15:30
PRACOWNIK | POKÓJ | TELEFON | |
Joanna Galska - inspektor | nr 24 | 89 625 82 19 | |
Anita Żórańska -podinspektor | nr 24 | 89 625 82 19 | |
Ewa Marciniak - inspektor | nr 24 | 89 625 82 04 | |
Emilia Buczyńska | nr 26 | 89 625 82 13 |
Akapit nr 2 - brak tytułu
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Powiatu oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu,
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych i zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
3) opracowywanie zmian w budżecie Powiatu,
4) opracowywanie układu wykonawczego budżetu Powiatu,
5) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Starostwa,
6) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Powiatu,
7) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową powiatowych jednostek organizacyjnych,
8) udzielanie pomocy Zarządowi Powiatu w zakresie wykonania budżetu Powiatu,
9) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
10) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11) rozliczanie inwentaryzacji,
12) opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia gospodarki kasowej, zakładowego planu kont, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowych, instrukcji w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów,
13) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
14) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
15) prowadzenie spraw wynagrodzeń za pracę pracowników Starostwa,
16) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych,
17) przyjmowanie wpłat z tytułu opłaty skarbowej,
18) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz bankiem prowadzącym bankową obsługę Powiatu,
19) wykonywanie kontroli finansowych dotyczących procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowania mieniem powiatowym, w szczególności:
a) organizowanie i prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych powiatu,
b) przeprowadzania kontroli w sprawach zleconych przez Zarząd,
c) opracowywanie harmonogramów kontroli określonych w pkt a,
d) opracowywanie na podstawie wyników kontroli informacji i analiz dotyczących funkcjonowania kontrolowanych jednostek,
e) opracowywanie sprawozdań i informacji obejmujących działalność kontrolną,
f) opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych,
g) współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Powiatu oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu,
2) przygotowywanie materiałów niezbędnych i zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu,
3) opracowywanie zmian w budżecie Powiatu,
4) opracowywanie układu wykonawczego budżetu Powiatu,
5) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Starostwa,
6) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Powiatu,
7) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową powiatowych jednostek organizacyjnych,
8) udzielanie pomocy Zarządowi Powiatu w zakresie wykonania budżetu Powiatu,
9) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
10) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
11) rozliczanie inwentaryzacji,
12) opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia gospodarki kasowej, zakładowego planu kont, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowych, instrukcji w sprawie inwentaryzacji aktywów i pasywów,
13) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
14) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
15) prowadzenie spraw wynagrodzeń za pracę pracowników Starostwa,
16) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych,
17) przyjmowanie wpłat z tytułu opłaty skarbowej,
18) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz bankiem prowadzącym bankową obsługę Powiatu,
19) wykonywanie kontroli finansowych dotyczących procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowania mieniem powiatowym, w szczególności:
a) organizowanie i prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych powiatu,
b) przeprowadzania kontroli w sprawach zleconych przez Zarząd,
c) opracowywanie harmonogramów kontroli określonych w pkt a,
d) opracowywanie na podstawie wyników kontroli informacji i analiz dotyczących funkcjonowania kontrolowanych jednostek,
e) opracowywanie sprawozdań i informacji obejmujących działalność kontrolną,
f) opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych,
g) współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Nidzicy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Administrator |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-07-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Administrator |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-07-03 13:33:08 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jarosław Komoszyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-07-03 13:33:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Piotr Iwanicki |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-03 08:10:44 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 34048 raz(y) |