ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Apel Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-01-14 10:22:31 przez Jarosław Komoszyński

Akapit nr - brak tytułu

W związku z napływającymi od konsumentów sygnałami, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nidzicy apeluje, by przed złożeniem podpisu na jakimkolwiek dokumencie dokładnie zapoznawać się z jego treścią, ale także przede wszystkim upewnić się co do tego, czy osoba, z którą rozmawiamy jest przedstawicielem firmy, z którą chcemy zawrzeć ewentualną umowę.
 
Rzecznik konsumentów podkreśla, że niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne, ale przede wszystkim nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób.
 
Oprócz ceny usługi należy zwracać uwagę na jaki okres zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach, jak ukształtowane są postanowienia o karach umownych. Należy pamiętać również, że od niekorzystnej umowy można odstąpić, natomiast co do zasady ograniczone jest to czasowo. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia, ale tylko, gdy umowa została podpisana poza lokalem firmy.
 
W związku z  powyższym przed podpisaniem umowy powinniśmy:
  • upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje;
(Można poprosić o okazanie legitymacji służbowej, identyfikatora lub upoważnienia.
Przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, w tym jego logo, określone w umowie. Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania. Odbiorca nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela handlowego, że ten dokładnie przedstawił ofertę);
  • dopilnować, aby po jej zawarciu otrzymać egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
  • jeśli mamy wątpliwości co do treści umowy, należy poprosić przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego, celem zapoznania się z umową, czy też skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.
« powrót do poprzedniej strony