ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYREJESTROWANIE POJAZDUDrukuj informacjęSprawa: WYREJESTROWANIE POJAZDU

Szczegóły informacji

WYREJESTROWANIE POJAZDU

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2014-08-28 09:52:35

Termin załatwienia

Niezwłocznie po złożeniu przez właściciela wniosku o wyrejestrowanie pojazdu z dołączonymi niezbędnymi dokumentami organ wydaje decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.

Osoba kontaktowa

Iwona Kawiecka, Joanna Miecznikowska.

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12.

Telefon kontaktowy

089 625 28 87, 089 625 82 03.

Adres e-mail

ty8ivrE+DUr+1O/twZEQBXvcwmXcjvMN7Wp+WpH9fcuk6gTXYOwQI5ZYZsspZ/QQS/6cEw66ZhEaCKG8PPzxfq8i/56N0xAjn8PguWPMvNnncliPujl6dz9QaaW9lAGi

Sposób załatwienia

Wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu.

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12

Wymagane Dokumenty

o W przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów do wniosku należy dołączyć:

• zaświadczenie o demontażu pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

o W przypadku kradzieży pojazdu do wniosku należy dołączyć:

• zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ;
• stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

o W przypadku wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę do wniosku należy dołączyć:

• dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenie lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

o W przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą do wniosku należy dołączyć:

• dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

o W przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności do wniosku należy dołączyć:

• dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
• dowód rejestracyjny,
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
• tablice rejestracyjne,
• dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

o W przypadku przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów do wniosku należy dołączyć:

• zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).

W celu wyrejestrowania pojazdu czasowo wycofanego z ruchu do wniosku o jego wyrejestrowanie zamiast dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu dołącza decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic (tablicy) rejestracyjnych właściciel składa stosowne oświadczenie.

Przy składaniu wniosku o wyrejestrowanie należy okazać dowód osobisty.

W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.

Jeżeli z wnioskiem o wyrejestrowanie występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności na pojazd.

Właściciel ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu od dnia zarejestrowania pojazdu do dnia jego wyrejestrowania.

W przypadku nieprzedłożenia przez właściciela pojazdu zaświadczenia o demontażu pojazdu, organ rejestrujący po upływie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, dokonuje wyrejestrowania pojazdu z urzędu.

Czas realizacji

Niezwłocznie po złożeniu przez właściciela wniosku o wyrejestrowanie pojazdu z dołączonymi niezbędnymi dokumentami organ wydaje decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.

Opłaty

Opłata skarbowa:
- wydanie decyzji: 10.00 PLN
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN

Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa.

W przypadku wyrejestrowania pojazdu z powodu trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu opłata obliczana indywidualnie w zależności od masy własnej pojazdu. Opłata ustalona jest wg. wzoru zamieszczonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności /Dz. U. z 2002r. Nr 44, poz. 419 z późn. zm./;

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nidzickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej czasowej rejestracji pojazdu.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. –Prawo o ruchu drogowym /t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm./; rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów /Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm./; rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach /Dz. U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968 z późn. zm./; ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji /t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1162/; rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności /Dz. U. z 2002 r. Nr 44, poz. 419 z późn. zm./; ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – o opłacie skarbowej /Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 z późn. zm./.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony