Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
WYREJESTROWANIE POJAZDU
Wydział: Wydział Komunikacji
Ogłoszono dnia: 2014-08-28 09:52:35
Termin załatwienia
Niezwłocznie po złożeniu przez właściciela wniosku o wyrejestrowanie pojazdu z dołączonymi niezbędnymi dokumentami organ wydaje decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.
Osoba kontaktowa
Iwona Kawiecka, Joanna Miecznikowska.
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12.
Telefon kontaktowy
089 625 28 87, 089 625 82 03.
Adres e-mail
wk@powiatnidzicki.pl
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu.
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12
Wymagane Dokumenty
o W przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów do wniosku należy dołączyć:
• zaświadczenie o demontażu pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku kradzieży pojazdu do wniosku należy dołączyć:
• zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ;
• stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenie lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
• dowód rejestracyjny,
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
• tablice rejestracyjne,
• dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów do wniosku należy dołączyć:
• zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
W celu wyrejestrowania pojazdu czasowo wycofanego z ruchu do wniosku o jego wyrejestrowanie zamiast dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu dołącza decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic (tablicy) rejestracyjnych właściciel składa stosowne oświadczenie.
Przy składaniu wniosku o wyrejestrowanie należy okazać dowód osobisty.
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
Jeżeli z wnioskiem o wyrejestrowanie występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności na pojazd.
Właściciel ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu od dnia zarejestrowania pojazdu do dnia jego wyrejestrowania.
W przypadku nieprzedłożenia przez właściciela pojazdu zaświadczenia o demontażu pojazdu, organ rejestrujący po upływie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, dokonuje wyrejestrowania pojazdu z urzędu.
• zaświadczenie o demontażu pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku kradzieży pojazdu do wniosku należy dołączyć:
• zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ;
• stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenie lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności do wniosku należy dołączyć:
• dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu,
• dowód rejestracyjny,
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
• tablice rejestracyjne,
• dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
o W przypadku przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów do wniosku należy dołączyć:
• zaświadczenie o przyjęciu niekompletnego pojazdu o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów, lub równoznaczny dokument wydany w innym państwie;
• dowód rejestracyjny;
• kartę pojazdu, jeżeli była wydana;
• tablice (tablicę) rejestracyjne;
• dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC (do wglądu);
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie decyzji).
W celu wyrejestrowania pojazdu czasowo wycofanego z ruchu do wniosku o jego wyrejestrowanie zamiast dowodu rejestracyjnego właściciel pojazdu dołącza decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic (tablicy) rejestracyjnych właściciel składa stosowne oświadczenie.
Przy składaniu wniosku o wyrejestrowanie należy okazać dowód osobisty.
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
Jeżeli z wnioskiem o wyrejestrowanie występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności na pojazd.
Właściciel ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu od dnia zarejestrowania pojazdu do dnia jego wyrejestrowania.
W przypadku nieprzedłożenia przez właściciela pojazdu zaświadczenia o demontażu pojazdu, organ rejestrujący po upływie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia od przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, dokonuje wyrejestrowania pojazdu z urzędu.
Czas realizacji
Niezwłocznie po złożeniu przez właściciela wniosku o wyrejestrowanie pojazdu z dołączonymi niezbędnymi dokumentami organ wydaje decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.
Opłaty
Opłata skarbowa:
- wydanie decyzji: 10.00 PLN
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa.
W przypadku wyrejestrowania pojazdu z powodu trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu opłata obliczana indywidualnie w zależności od masy własnej pojazdu. Opłata ustalona jest wg. wzoru zamieszczonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności /Dz. U. z 2002r. Nr 44, poz. 419 z późn. zm./;
- wydanie decyzji: 10.00 PLN
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa.
W przypadku wyrejestrowania pojazdu z powodu trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu opłata obliczana indywidualnie w zależności od masy własnej pojazdu. Opłata ustalona jest wg. wzoru zamieszczonego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności /Dz. U. z 2002r. Nr 44, poz. 419 z późn. zm./;
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nidzickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej czasowej rejestracji pojazdu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. –Prawo o ruchu drogowym /t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm./; rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów /Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm./; rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach /Dz. U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968 z późn. zm./; ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji /t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1162/; rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności /Dz. U. z 2002 r. Nr 44, poz. 419 z późn. zm./; ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – o opłacie skarbowej /Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 z późn. zm./.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Nidzicy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Grzegorz Gromański |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-08-28 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Kozicki |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-08-28 09:48:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jarosław Komoszyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-08-28 09:52:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jarosław Komoszyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-03-12 13:46:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8272 raz(y) |