Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA DOTYCZĄCEGO POJAZDU
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji
Ogłoszono dnia: 2008-12-18 12:15:53
Termin załatwienia
do 7 dni
Osoba kontaktowa
Lucyna Freitag, Iwona Kawiecka, Joanna Miecznikowska
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12,
Telefon kontaktowy
0 89 625 28 87, 0 89 625 82 03
Sposób załatwienia
Uzyskanie zaświadczenia
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12
Wymagane Dokumenty
o Do podania o wydanie zaświadczenia w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu przed ponownym zarejestrowaniem należy dołączyć:
• stosowne oświadczenie, złożone przez właściciela, pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
o W przypadku, gdy dane właściciela ubiegającego się o wydanie zaświadczenia są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu, organ rejestrujący wydaje zaświadczenie po zgłoszeniu zbycia pojazdu przez właściciela, na którego wystawione były zagubione dokumenty.
• Jeżeli o wydanie zaświadczenia występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności na pojazd.
• Do podania o wydanie zaświadczenia z akt pojazdu dołączyć:
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
• stosowne oświadczenie, złożone przez właściciela, pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
o W przypadku, gdy dane właściciela ubiegającego się o wydanie zaświadczenia są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu, organ rejestrujący wydaje zaświadczenie po zgłoszeniu zbycia pojazdu przez właściciela, na którego wystawione były zagubione dokumenty.
• Jeżeli o wydanie zaświadczenia występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności na pojazd.
• Do podania o wydanie zaświadczenia z akt pojazdu dołączyć:
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
Czas realizacji
do 7 dni
Opłaty
Opłata skarbowa:
• wydanie zaświadczenia: 17.00 PLN
• złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
• poświadczenie zgodności kopii - od każdej strony: 5.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica.
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993.
Opłatę można uiścić w kasie starostwa.
• wydanie zaświadczenia: 17.00 PLN
• złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
• poświadczenie zgodności kopii - od każdej strony: 5.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica.
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993.
Opłatę można uiścić w kasie starostwa.
Tryb odwoławczy
Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nidzickiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym /t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm./; rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów /Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm./; ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. – o opłacie skarbowej /Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 z późn. zm./.