Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA DOTYCZĄCEGO POJAZDU
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji
Ogłoszono dnia: 2008-12-18 12:15:53
Termin załatwienia
do 7 dni
Osoba kontaktowa
Iwona Kawiecka, Joanna Miecznikowska, Justyna Marcjanik
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12,
Telefon kontaktowy
0 89 625 28 87, 0 89 625 82 03
Adres e-mail
0CLAB4TdiIIb5CkDyUv3/v9iiaZ169o4mFhvn8YOprUd7lW1T5gHVaRwdrd7F2MBPheIf+SSD4b9NYUIgk9O5Q==
Sposób załatwienia
Uzyskanie zaświadczenia
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji, parter, pok. nr 12
Wymagane Dokumenty
Do podania o wydanie zaświadczenia w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu przed ponownym zarejestrowaniem należy dołączyć:
W przypadku, gdy dane właściciela ubiegającego się o wydanie zaświadczenia są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu, organ rejestrujący wydaje zaświadczenie po zgłoszeniu zbycia pojazdu przez właściciela, na którego wystawione były zagubione dokumenty.
Jeżeli o wydanie zaświadczenia występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności pozadu (np. umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, faktura VAT).
• Do podania o wydanie zaświadczenia z akt pojazdu dołączyć:
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
- Stosowne oświadczenie, złożone przez właściciela, pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
- Dowód rejestracyjny (oryginał) - w przypadku utraty karty pojazdu.
- Kartę pojazdu, jeżeli była wydana (oryginał) – w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
W przypadku, gdy dane właściciela ubiegającego się o wydanie zaświadczenia są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu, organ rejestrujący wydaje zaświadczenie po zgłoszeniu zbycia pojazdu przez właściciela, na którego wystawione były zagubione dokumenty.
Jeżeli o wydanie zaświadczenia występuje nabywca dodatkowo powinien przedłożyć dowód własności pozadu (np. umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, faktura VAT).
• Do podania o wydanie zaświadczenia z akt pojazdu dołączyć:
• dowód zapłaty opłaty skarbowej (wydanie zaświadczenia).
W przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo.
Czas realizacji
do 7 dni
Opłaty
Opłata skarbowa:
• wydanie zaświadczenia: 17.00 PLN
• złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
• poświadczenie zgodności kopii - od każdej strony: 5.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica.
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993.
Opłatę można uiścić w kasie starostwa.
• wydanie zaświadczenia: 17.00 PLN
• złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17.00 PLN
• poświadczenie zgodności kopii - od każdej strony: 5.00 PLN
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica.
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993.
Opłatę można uiścić w kasie starostwa.
Tryb odwoławczy
Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nidzickiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044).
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355).