Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
PRZENIESIENIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ NA INNEGO INWESTORA
Wydział: Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska (sprawy dot. budownictwa)
Ogłoszono dnia: 2008-12-04 16:08:04
Termin załatwienia
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy;
Osoba kontaktowa
Agnieszka Szczepkowska
Miejsce załatwienia
Wydział Budownictwa i Architektury
Telefon kontaktowy
0 89 625 82 11
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji administarcyjnej
Miejsce odbioru
Wydział Budownictwa i Architektury
piętro II, pok. nr 41
Wymagane Dokumenty
Wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę
Do wniosku należy dołączyć:
- oświadczenie podmiotu, na rzecz którego ma być przepisane pozwolenie, iż przyjmuje on wszystkie warunki zawarte w wydanej decyzji o pozwoleniu na budowę;
- oświadczenie strony, na rzecz której zostało wydane pozwolenie na budowę o wyrażeniu zgody na przeniesienie pozwolenia na budowę;
- oświadczenie o posidanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
- dziennik budowy w przypadku, gdy budowa została rozpoczęta (do wglądu);
- uwierzytelnione upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora;
Czas realizacji
Do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy;
Opłaty
- od decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby - 90,00 zł
- od dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika - 17,00 zł
Nie podlegają opłacie skarbowej podania w sprawach:
- budowy i odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
- budynków szkolnych oraz przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne,
- budownictwa mieszkaniowego,
- inwestycji jednostek budżetowych;
- inwestycji jednostkek samorządu terytorialnego;
Zwolnione są od opłaty skarbowej dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika oraz ich odpisy (wypisy) udzielone:
1. małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
2. wystawione przez jednostki budżetowe oraz ich odpisy i wypisy,
3. poświadczone notarialnie upoważniające do odbioru dokumentów z urzędu oraz ich odpisy i wypisy,
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonywać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nidzicy PKO BP SA 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993 lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Nidzicy, Pl. Wolności 1 lub w kasie Starostwa Powiatowego w Nidzicy, ul. Traugutta 23.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Starosty Nidzickiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Jeżeli wniosek nie czyni zadość wymaganiom ustalonym w przepisach prawa organ wzywa do usunięcia braków w terminie 7 dni, a po jego bezskutecznym upływie wniosek pozostaje nierozpatrzony.
Podstawa prawna
Art. 40 ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U z 2006r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.)