Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: -Drukuj informację Ogłoszenie numer: -Szczegóły informacji
Ogłoszenie: inspektor
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Wymiar etatu: 1/1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych
Data udostępnienia: 2022-09-14
Ogłoszono dnia: 2022-09-14
Termin składania dokumentów: 2022-09-28 15:00:00
Nr ogłoszenia: -
Zlecający: Starosta Nidzicki
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane specjalności: bezpieczeństwo publiczne, zarządzanie kryzysowe lub specjalności wojskowe, administracja, prawo,
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 2 lata w administracji publicznej,
- znajomość przepisów ustawy o samorządzie powiatowym i pracownikach samorządowych,
- znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- znajomość przepisów o ochronie danych osobowych,
- znajomość przepisów o dostępie do informacji publicznej,
- znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- znajomość przepisów o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
- znajomość przepisów o zarządzania kryzysowym,
- znajomość przepisów o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej,
- znajomość przepisów o stanie wyjątkowym,
- znajomość przepisów o stanie klęski żywiołowej,
- znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin,
- znajomość Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Nidzicy,
- znajomość Statutu Powiatu Nidzickiego,
- znajomość rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- umiejętność obsługi komputera w stopniu co najmniej dobrym: pakiet MS Office (Word, Excel),
- kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
b. Wymagania dodatkowe:
- wskazane ważne poświadczenie bezpieczeństwa do prac z dokumentami niejawnymi m. in. do klauzuli „poufne”,
- samodzielność,
- wysoka kultura osobista,
- odpowiedzialność, rzetelność, dokładność i skrupulatność, systematyczność, umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji oraz umiejętność negocjowania,
- dobra organizacja pracy i umiejętność pracy z zespole oraz kształtowania kontaktów z podmiotem zewnętrznym, a także umiejętność reprezentowania urzędu na zewnątrz,
- umiejętność wykorzystywania posiadanej wiedzy, komunikatywność oraz umiejętność zwięzłego i klarownego formułowania myśli w formie pisemnej i ustnej,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres,
- inicjatywa, dyspozycyjność, kreatywność i zaangażowanie,
- prawo jazdy kat. B.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
A. W zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego:
- obsługa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Nidzickim,
- dokonywanie bieżącej oceny zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństw obywateli na terenie powiatu.
B. W zakresie spraw obronnych:
- opracowywanie i aktualizowanie dokumentów planowania i programowania obronnego w tym: planu operacyjnego funkcjonowania powiatu, kart realizacji zadań, ankiet Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych,
- przygotowania Powiatu w ramach systemu obronnego państwa do realizacji zadań umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych, w szczególności zorganizowania Akcji Kurierskiej, w tym opracowywanie i aktualizacja dokumentów(planów) Akcji Kurierskiej,
- organizowanie i funkcjonowanie systemu kierowania obronnością w Powiecie, w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania, w tym opracowywanie, prowadzenie i aktualizowanie dokumentów stanowiska kierowania (SK), stałego dyżuru (SD),
- organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
- przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności poprzez reklamowanie osób od pełnienia czynnej służby wojskowej,
- planowanie i składanie wniosków do właściwych organów samorządu terytorialnego na świadczenia osobiste i rzeczowe dla potrzeb Starostwa, zabezpieczenia poboru oraz zabezpieczenia mobilizacyjnego rozwijania Sił Zbrojnych państwa,
- planowanie i organizowanie szkolenia obronnego oraz organizacji akcji kurierskiej na terenie Powiatu,
- opracowywanie, prowadzenie i aktualizowanie planu przygotowań publicznej
i niepublicznej służby zdrowia w Powiecie na potrzeby obronne państwa.
C. W zakresie spraw wojskowych oraz kwalifikacji wojskowej:
- organizacja kwalifikacji wojskowych i działalności komisji kwalifikacyjnej,
- orzekanie o sprawach wojskowych,
- reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i czasie wojny.
D. W zakresie zarządzania kryzysowego:
- opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Zarzadzania Kryzysowego,
- uzgadnianie gminnych planów zarządzania kryzysowego,
- planowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- przygotowanie powiatowych ćwiczeń w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych.
E. W zakresie obrony cywilnej:
- opracowanie i bieżąca aktualizacja „Planu Obrony Cywilnej Powiatu” oraz opiniowanie gminnych planów obrony cywilnej,
- tworzenie, ewidencjonowanie i przygotowanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej szczebla powiatowego, oraz współdziałanie z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie realizacji zadań oraz odbywania zasadniczej służby w obronie cywilnej,
- zapewnienie funkcjonowania łączności radiowej w Radiowej Sieci Zarządzania Wojewody Warmińsko-Mazurskiego i Starosty Nidzickiego,
- zapewnienie działania Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach,
- przygotowywanie i organizowanie planowej ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, planowanie oraz nadzór nad przygotowaniem i zapewnieniem niezbędnych sił do doraźnej pomocy,
- integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
- prowadzenie ewidencji społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie Powiatu, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej,
- prowadzenie magazynu obrony cywilnej,
- planowanie, koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem ochrony dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia oraz współpraca w tym zakresie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków,
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej.
F. W zakresie ochrony informacji niejawnych:
- prowadzenie Kancelarii Niejawnej,
- prowadzenie stosownych dzienników i rejestrów dotyczących informacji niejawnych.
G. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z organizacją imprez masowych, zgromadzeń i wydawaniem stosownych zezwoleń.
H. Planowanie i prowadzenie kontroli problemowych w zakresie obrony cywilnej i spraw obronnych.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- praca umysłowa o różnym stopniu skomplikowania,
- praca przy monitorze ekranowym,
- praca jednozmianowa w pełnym wymiarze czasu pracy, w pomieszczeniu biurowym usytuowanym na II piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Nidzicy (bez windy).
Z wybranym kandydatem pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
<6%
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy,
- aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku trwania stosunku pracy,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku ubiegania się o stanowisko przez osobę niepełnosprawną,
- podpisane oświadczenia o pełni praw publicznych, o niekaralności, o pełnej zdolności do czynności prawnych.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-09-28 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą bądź złożyć osobiście w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Nidzicy, ul. Traugutta 23, w terminie do dnia 28 września 2022 r. do godz. 1500, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko – Inspektor w Wydziale Oświaty, Promocji, Rozwoju i Zarządzania Kryzysowego”.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty, które będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni do udziału w rozmowie kwalifikacyjnej.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiatnidzicki.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nidzicy przy ul. Traugutta 23, I piętro.