ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: ZATWIERDZENIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DRODZE POWIATOWEJ LUB GMINNEJDrukuj informacjęSprawa: ZATWIERDZENIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DRODZE POWIATOWEJ LUB GMINNEJ

Szczegóły informacji

ZATWIERDZENIE PROJEKTU STAŁEJ LUB CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU NA DRODZE POWIATOWEJ LUB GMINNEJ

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2018-08-02 14:27:12

Termin załatwienia

Niezwłocznie po złożeniu wymaganych dokumentów, nie później niż w ciągu 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

Osoba kontaktowa

Mariusz Kozicki

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji, pok. nr 25.

Telefon kontaktowy

089 625 69 71

Sposób załatwienia

Zatwierdzenie projektu stałej lub czasowej organizacji ruchu.

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji, pok. nr 25

Wymagane Dokumenty

Wymagane dokumenty:
W celu zatwierdzenia projektu organizacji ruchu dotyczącego dróg powiatowych i gminnych na terenie powiatu nidzickiego, wnioskodawca winien złożyć do organu zarządzającego ruchem (Starostwo Powiatowe w Nidzicy, ul. Traugutta 23, 13-100 Nidzica) wniosek wraz z załączeniem co najmniej w dwóch egzemplarzy projektu spełniającego wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. (Dz. U. z 2017 r. poz. 784 z późn. zm.).
Projekt powinien zawierać:
1)  plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
2)  plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:       
a) lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowych organizacji ruchu;
b) parametry geometrii drogi;                                                                             
3) program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
4) zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
5)  opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
6) przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
7)   nazwisko i podpis projektanta.
 
Organ zarządzający ruchem albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną, w przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
1) opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
2) powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
3) sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
 
Do projektu powinny być dołączone opinie:
1) Komendanta  Powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt.3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r.  poz. 784 z późn. zm.).
2) Komendanta Wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką,
3) zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt,
4) organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust.2 i 3 rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784 z późn. zm.).
Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r. poz. 784 z późn. zm.), a także w przypadku projektu organizacji ruchu na drodze wewnętrznej.
 
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Nidzicy, ul. Traugutta 23, pok. nr  33, poniedziałek - piątek od godz. 730 do godz. 1530.

Opłaty

Opłaty:
Nie pobiera się.
17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury), zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłata skarbowa jest uiszczana na rzecz Gminy Nidzica.
Dane rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy w Nidzicy:
PKO BP O/Ostróda, nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993.
Opłatę można uiścić w kasie starostwa.

Podstawa prawna

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 poz. 1257 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (tekst jedn. Dz. U.  z 2017 r. poz. 784).
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 z późn. zm.).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Grzegorz Napiwodzki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-08-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Mariusz Kozicki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-08-02 14:26:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jarosław Komoszyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-08-02 14:27:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jarosław Komoszyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-12 13:48:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3339 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony