Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Szczegóły informacji

Apel Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Informacja ogłoszona dnia 2020-01-14 10:22:31 przez Jarosław Komoszyński

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z napływającymi sygnałami dotyczącymi niepokojących praktyk stosowanych przez przedstawicieli firm, którzy pojawiają się w domach konsumentów, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nidzicy apeluje, by przed złożeniem podpisu na jakimkolwiek dokumencie dokładnie zapoznawać się z jego treścią, ale także przede wszystkim upewnić się co do tego, czy osoba, z którą rozmawiamy jest przedstawicielem firmy, z którą chcemy zawrzeć ewentualną umowę.
 
Rzecznik konsumentów podkreśla, że niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne, ale przede wszystkim nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób.
 
Oprócz ceny usługi należy zwracać uwagę na takie postanowienia jak: okres na jaki zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach, jak ukształtowane są postanowienia o karach umownych. Należy pamiętać również, że konsument ma prawo odstąpić od zawartej na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa umowy - ma na to 14 dni .
 
W związku z  powyższym przed podpisaniem umowy powinniśmy:
  • upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa, za którego się podaje
(Można poprosić o okazanie legitymacji służbowej, identyfikatora lub upoważnienia.
Przed podpisaniem umowy np. sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, w tym jego logo, określone w umowie. Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania. Konsument nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela, że ten dokładnie przedstawił ofertę);
  • dopilnować, aby po ewentualnym podpisaniu dokumentów otrzymać egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
  • jeśli mamy wątpliwości co do treści umowy, należy poprosić przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego, celem zapoznania się z umową, czy też skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-01-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Bukowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-01-14 10:22:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jarosław Komoszyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-01-14 10:22:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jarosław Komoszyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-01-15 14:01:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
9629 raz(y)