Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Szczegóły informacji
Apel Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Informacja ogłoszona dnia 2020-01-14 10:22:31 przez Jarosław Komoszyński
Akapit nr 1 - brak tytułu
W związku z napływającymi sygnałami dotyczącymi niepokojących praktyk stosowanych przez przedstawicieli firm, którzy pojawiają się w domach konsumentów, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nidzicy apeluje, by przed złożeniem podpisu na jakimkolwiek dokumencie dokładnie zapoznawać się z jego treścią, ale także przede wszystkim upewnić się co do tego, czy osoba, z którą rozmawiamy jest przedstawicielem firmy, z którą chcemy zawrzeć ewentualną umowę.
Rzecznik konsumentów podkreśla, że niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne, ale przede wszystkim nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób.
Oprócz ceny usługi należy zwracać uwagę na takie postanowienia jak: okres na jaki zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach, jak ukształtowane są postanowienia o karach umownych. Należy pamiętać również, że konsument ma prawo odstąpić od zawartej na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa umowy - ma na to 14 dni .
W związku z powyższym przed podpisaniem umowy powinniśmy:
- upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa, za którego się podaje
(Można poprosić o okazanie legitymacji służbowej, identyfikatora lub upoważnienia.
Przed podpisaniem umowy np. sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, w tym jego logo, określone w umowie. Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania. Konsument nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela, że ten dokładnie przedstawił ofertę);
Przed podpisaniem umowy np. sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, w tym jego logo, określone w umowie. Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania. Konsument nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela, że ten dokładnie przedstawił ofertę);
- dopilnować, aby po ewentualnym podpisaniu dokumentów otrzymać egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
- jeśli mamy wątpliwości co do treści umowy, należy poprosić przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego, celem zapoznania się z umową, czy też skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Nidzicy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-01-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Justyna Bukowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-01-14 10:22:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jarosław Komoszyński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-01-14 10:22:31 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jarosław Komoszyński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-01-15 14:01:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 9629 raz(y) |