ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 126/09Drukuj informacjęAkt prawny: 126/09

Szczegóły informacji

126/09

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Nieobowiązujący

Sesja: Zarząd Powiatu z dnia 17 marca 2009 r.

Kadencja: III kadencja

Data wejścia w życie: 17-03-2009

Data podjęcia/podpisania: 2009-03-17

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2009-03-17

Tytuł aktu:

w sprawie zmiany „Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy”

Utracił moc przez:

187/09

Na podstawie:

art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 - z późn. zm.) oraz § 66 ust. 4 Statutu Powiatu Nidzickiego stanowiącego załącznik do Uchwały Nr III/I/98 Rady Powiatu w Nidzicy z dnia 22 grudnia 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Nidzickiego

Treść:

§ 1.


W związku z ustawą z dnia 19 grudnia 2008 roku o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 6, poz. 33), która weszła w życie od 01 lutego 2009 roku, w załączniku Nr 1 do uchwały Nr 94/2008 Zarządu Powiatu w Nidzicy z dnia 20 czerwca 2008 roku w sprawie uchwalenia „Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy” wprowadza się następujące zmiany :
1) w § 4 :
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie :
„1.Do zadań samorządu powiatu w zakresie polityki rynku pracy realizowanych przez PUP należy:
1)opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;
2)pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3)udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
4)udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;
5)udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe i informację zawodową;
6)rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
7)inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
8)inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż PUP instytucjach i organizacjach;
9)inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych;
10)opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby PRZ oraz organów zatrudnienia;
11)inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
12)współdziałanie z PRZ w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
13)współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;
14)współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy;
15)przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
16)wydawanie decyzji o:
a)uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,

b)przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c)obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,
d)odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków o których mowa w art. 46, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, o których mowa w art. 76 ust. 7a ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
17)realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust.3 pkt 2 lit. a - c ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 8 lit. c ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
18)realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a - c ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności przez :
a)realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,
b)realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;
19)realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;
20)badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;
21)organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników PUP;
22)opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;
23)realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
24)organizacja i realizowanie programów specjalnych;
25)udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji;
26)współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenie rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia;
27)inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych”.
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie :
„2.Do zadań powiatu w zakresie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych realizowanych przez PUP należy:
1) opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:
a) rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia,
b) przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
2) współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób,
3) pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie,
4)przyznawanie osobie niepełnosprawnej, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, z PFRON jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej,
5)przyznawanie pracodawcy ze środków PFRON zwrotu kosztów :
a)adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, w szczególności poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosownie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
b)adaptacji lub nabycia urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej wykonywanie pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy,
c)zakupu i autoryzacji oprogramowania na użytek pracowników niepełnosprawnych oraz urządzeń technologii wspomagających lub przystosowanych do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
d)rozpoznania przez służby medycyny pracy potrzeb, o których mowa w p.pkt. a – c,
6)przyznawanie pracodawcy, który zatrudnia pracownika niepełnosprawnego, ze środków PFRON zwrotu miesięcznych kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy w zakresie czynności ułatwiających komunikowanie się z otoczeniem, a także czynności niemożliwych lub trudnych do samodzielnego wykonania przez pracownika niepełnosprawnego na stanowisku pracy,
7)przyznawanie pracodawcy, który przez okres co najmniej 36 miesięcy zatrudni osobę niepełnosprawną zarejestrowaną w PUP jako bezrobotną albo poszukującą pracy niepozostającą w zatrudnieniu, zwrotu kosztów wyposażenia tego stanowiska,
8)kierowanie osób niepełnosprawnych, które wymagają specjalistycznego programu szkolenia oraz rehabilitacji leczniczej i społecznej, do specjalistycznego ośrodka szkoleniowo-rehabilitacyjnego lub innej placówki szkoleniowej,
9)współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,
10)doradztwo organizacyjno-prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne,
11)współpraca z właściwym terenowo inspektoratem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych”.
2) w § 5 :
a) ust. 6 otrzymuje brzmienie :
„6. Prawa i obowiązki pracowników PUP regulują przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458)”.

b) ust. 7 otrzymuje brzmienie :

„7. Zasady wynagradzania pracowników PUP określa „Regulamin wynagradzania”.

3) w § 17 :
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie :

„1.Przygotowywanie, realizacja i ocenianie efektów projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy”.

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu :

„ 1a.Organizowanie i realizowanie programów specjalnych.
1b.Inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych”.

c) ust. 2 otrzymuje brzmienie :

„2.Przygotowywanie i rozliczanie wniosków dotyczących zwrotu kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego lub pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy w związku ze skierowaniem przez PUP”.

d) ust. 3 otrzymuje brzmienie :

„3.Przygotowywanie i rozliczanie wniosków dotyczących zwrotu kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania, w przypadku skierowania przez PUP”.

e) uchyla się ust. 4,

f) ust. 10 otrzymuje brzmienie :

„10.Przygotowywanie umów oraz dokumentów związanych ze skierowaniem i odbywaniem przygotowania zawodowego dorosłych w formie :
a) praktycznej nauki zawodu dorosłych umożliwiającej przystąpienie do egzaminu kwalifikacyjnego na tytuł zawodowy lub egzaminu czeladniczego,
b) przyuczenia do zawodu dorosłych mającego na celu zdobycie wybranych kwalifikacji zawodowych lub umiejętności niezbędnych do wykonywania określonych zadań zawodowych, właściwych dla zawodu występującego w klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy”.

g) ust. 17 otrzymuje brzmienie :

„17.Przyznawanie i rozliczanie umów dotyczących przyznania pracodawcy ze środków PFRON zwrotu kosztów :
a)adaptacji pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, w szczególności poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla tych osób, stosownie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
b)adaptacji lub nabycia urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej wykonywanie pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy,
c)zakupu i autoryzacji oprogramowania na użytek pracowników niepełnosprawnych oraz urządzeń technologii wspomagających lub przystosowanych do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
d)rozpoznania przez służby medycyny pracy potrzeb, o których mowa w p.pkt.a – c”.
h) uchyla się ust. 20,
i) ust. 28 otrzymuje brzmienie :
„28.Planowanie i organizowanie szkoleń dla bezrobotnych i poszukujących pracy”.
j) po ust. 29 dodaje się ust. 29a w brzmieniu :
„29a.Przygotowywanie i rozliczanie wniosków dotyczących zwrotu, całości lub części poniesionych przez skierowanego bezrobotnego, kosztów z tytułu przejazdu na szkolenie”.
k) ust. 30 otrzymuje brzmienie :
„30.Kontrola przebiegu zleconych szkoleń dla bezrobotnych i poszukujących pracy”.
l) ust. 40 otrzymuje brzmienie :
„40.Udzielanie, na wniosek pracodawcy, pomocy w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy oraz we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych”.
ł) ust. 41 otrzymuje brzmienie :
„41.Udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach szkolenia i kształcenia”.
m) ust. 42 otrzymuje brzmienie :
„42.Udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę zatrudnienia, w tym badanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych”.
n) ust. 43 otrzymuje brzmienie :
„43.Kierowanie bezrobotnych i poszukujących pracy na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkoleni”.
o) po ust. 44 dodaje się ust. 44a w brzmieniu :
„44a.Opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania”.
p) po ust. 52 dodaje się ust. 52a i 52b w brzmieniu :
„52a.Udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, innym instytucjom lub podmiotom, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji.
52b.Współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy”.
4) w § 19 :
a) ust. 27 otrzymuje brzmienie :
„27.Realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a - c ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności przez :
a)realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,
b)realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw”.


b) ust. 29 otrzymuje brzmienie :
„29.Udzielanie osobom będącym w szczególnej sytuacji na rynku pracy pomocy w zakresie zatrudnienia, przygotowania zawodowego dorosłych, stażu lub subsydiowanego zatrudnienia”.
c) po ust. 36 dodaje się ust. 36a i 36b w brzmieniu :
„36a.Udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, innym instytucjom lub podmiotom, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji.
36b.Współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy”.






















5) Załącznik do schematu organizacyjnego PUP w Nidzicy otrzymuje brzmienie :

Załącznik do schematu organizacyjnego PUP w Nidzicy


Lp. Nazwa stanowiska Rodzaj stanowiska
jednoosob. (O)
wieloosob. (W) Liczba etatów
1 Dyrektor PUP O 1
2 Zastępca Dyrektora PUP – Kierownik Działu
Organizacyjno - Administracyjnego O 1
3 Kierownik Działu Świadczeń i Pośrednictwa Pracy O 1
4 Stanowiska ds. obsługi bezrobotnych W 2
5 Stanowisko ds. rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy O 1
6. Pośrednik pracy W 5
7. Stanowisko ds. informatyki, bezpieczeństwa ochrony danych osobowych O 1
8. Stanowisko ds. statystki i analiz O 1
9. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu i spraw administracyjno - gospodarczych O 1
10. Stanowisko ds. archiwum zakładowego i kierowca O 1
11. Główny Księgowy O 1
12. Stanowisko ds. obsługi F.P., funduszy pomocowych W 2
13. Stanowisko ds. obsługi F.P., księgowości budżetowej i obsługi kasowej O 1
14. Stanowisko ds. księgowości budżetowej O 1
15. Radca Prawny O 0,5
16. Kierownik Działu Poradnictwa Zawodowego i Instrumentów Rynku Pracy O 1
17. Specjalista ds. programów W 2
18. Specjalista ds. rozwoju zawodowego O 1
19. Stanowisko ds. instrumentów rynku pracy W 2
20. Doradca zawodowy W 2
21. Lider Klubu Pracy O 1
OGÓŁEM 29,5



6) Podział etatów w PUP NIDZICA otrzymuje brzmienie :

PODZIAŁ ETATÓW W PUP NIDZICA


Lp. Nazwa stanowiska Rodzaj stanowiska jednoosob.(O) wieloosob.(W) Propono-wana liczba etatów
1 Dyrektor PUP O 1
2 Z - ca Dyrektora PUP – Kier. Dz. Org.- Adm. O 1
Stanowisko ds. prawnych
3 Radca prawny O 0,5
Dział Finansowo – Księgowy
4 Główny księgowy O 1
5 Stan. ds. obsługi FP, funduszy pomocowych W 2
6 Stan. ds. obsługi FP, księgowości budżetowej i obsługi kasowej O 1
7 Stan. ds. księgowości budżetowej O 1
Dział Organizacyjno – Administracyjny
8 Stan. ds. obsługi sekretariatu i spraw
administracyjno – gospodarczych O 1
9 Stan. ds. informatyki, bezpieczeństwa ochrony danych osobowych O 1
10 Stan. ds. statystyki i analiz O 1
11 Stan. ds. archiwum zakładowego i kierowca O 1
Dział Poradnictwa Zawodowego i Instrumentów Rynku Pracy
12 Kierownik działu O 1
13 Stan. ds. programów W 2
14 Stan. ds. instrumentów rynku pracy W 2
15 Stan. ds. rozwoju zawodowego O 1
16 Doradca zawodowy W 2
17 Lider Klubu Pracy O 1
Dział Świadczeń i Pośrednictwa Pracy
18 Kierownik działu O 1
19 Stan. ds. obsługi bezrobotnych W 2
20 Stan. ds. rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy O 1
21 Pośrednik pracy W 5

OGÓŁEM 29,5



§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Nidzicy.


§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Aleksandra Nowogórska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksandra Nowogórska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-24 10:54:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-24 10:55:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-12-15 09:48:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1605 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony