ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: USTANOWIENIE SŁUŻEBNOŚCI PRZESYŁU NA NIERUCHOMOŚCIACH WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZASOBU Drukuj informacjęSprawa: USTANOWIENIE SŁUŻEBNOŚCI PRZESYŁU NA NIERUCHOMOŚCIACH WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZASOBU

Szczegóły informacji

USTANOWIENIE SŁUŻEBNOŚCI PRZESYŁU NA NIERUCHOMOŚCIACH WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZASOBU

Wydział: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2013-10-03 09:36:53

Termin załatwienia

Postępowanie dotyczące ustanowienia służebności trwa ok. 3 miesięcy.

Osoba kontaktowa

Emilia Olszewska, Monika Sarbiewska

Miejsce załatwienia

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pokój 45.

Telefon kontaktowy

89 625 31 28, 89 625 82 10

Adres e-mail

spwg@powiatnidzicki.pl

Sposób załatwienia

1. Po złożeniu wniosku przez zainteresowany podmiot następuje wstępny etap postępowania polegający na sprawdzeniu kompletności wniosku oraz zasadności prowadzenia postępowania mającego na celu ustanowienie służebności.
2. Gdy wniosek jest niekompletny Urząd informuje zainteresowany podmiot o konieczności
uzupełnienia braków we wniosku.
3. Gdy wniosek nie zawiera braków formalnych oraz nie występują okoliczności wyłączające możliwość ustanowienia służebności Urząd informuje zainteresowany podmiot o warunkach, na jakich odbędzie się ustanowienie służebności przesyłu.
4. Po akceptacji warunków wskazanych przez Urząd i podpisaniu przez stronę porozumienia Urząd wystąpi do:
a) Wojewody Warmińsko-Mazurskiego o wydanie stosownego zarządzenia w przypadku nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
b) Zarządu Powiaty w Nidzicy o podjęcie stosownej uchwały w przypadku nieruchomości stanowiących własność Powiatu Nidzickiego.
5. Podpisane porozumienie i zarządzenie lub uchwała stanowią podstawę do ustanowienia służebności w formie aktu notarialnego.

Miejsce odbioru

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, II piętro, pokój 45.

Wymagane Dokumenty

Wniosek, który powinien zawierać:
1. dokładne określenie podmiotu występującego z wnioskiem o ustanowienie służebności, wraz z podaniem numeru REGON i NIP przedsiębiorstwa,
2. dokładne oznaczenie nieruchomości (nr działki, nazwy obrębów), na której ma być ustanowiona służebność,
3. określenie łącznej powierzchni koniecznej do obciążenia działki służebnością przesyłu, szerokości i długości pasa służebności (wraz z uwzględnieniem strefy ochronnej), a także parametrów technicznych urządzenia przesyłowego,
4. uzasadnienie,
5. własnoręczny podpis przedsiębiorcy lub osoby upoważnionej.

Do wniosku należy dołączyć kopię mapy zasadniczej z przebiegiem planowanej inwestycji, uzgodnionej przez Zespół Uzgodnień Dokumentacji Projektowej oraz ewentualnie pełnomocnictwo wraz ze stosowną opłatą.

Opłaty

- 400 zł za 1m2 rzutu poziomego urządzeń infrastruktury technicznej na terenach wiejskich powiatu nidzickiego,
- 500 zł za 1m2 rzutu poziomego urządzeń infrastruktury technicznej na terenie miasta Nidzica,
- w przypadku braku zgody inwestora na w/w stawki lub inwestycji znacznie obniżających wartość nieruchomości wartość służebności przesyłu ustalona będzie przez rzeczoznawcę majątkowego. Koszty sporządzenia operatu szacunkowego będą pokrywane przez inwestora.

Tryb odwoławczy

Brak

Podstawa prawna

• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity:Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.),
• Kodeks cywilny.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Sylwia Skwarska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-10-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Iwona Urbanowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-10-03 09:36:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Piotr Iwanicki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-10-03 09:36:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Piotr Iwanicki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-11-06 10:19:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5244 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony