ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Nidzicy
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Akapit nr 1 - brak tytułu

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Justyna Bukowska
 
pokój nr 38 (II piętro), tel. 0-89 625 82 09
 
Przyjmowanie interesantów:
środy 8:00 - 10:30
piątki 8:00 - 15:30

 
Do zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
 
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
5) żądanie wszczęcia postępowania administracyjnego w wypadkach przewidzianych w ustawie o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym i ochronie interesów konsumentów.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-05-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-07-03 14:55:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-07-03 14:56:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jarosław Komoszyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-01-03 14:12:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
28139 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Apel Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z napływającymi sygnałami dotyczącymi niepokojących praktyk stosowanych przez przedstawicieli firm, którzy pojawiają się w domach konsumentów, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nidzicy apeluje, by przed złożeniem podpisu na jakimkolwiek dokumencie dokładnie zapoznawać się z jego treścią, ale także przede wszystkim upewnić się co do tego, czy osoba, z którą rozmawiamy jest przedstawicielem firmy, z którą chcemy zawrzeć ewentualną umowę.
 
Rzecznik konsumentów podkreśla, że niestety nie wszystkie oferty są dla konsumenta korzystne, ale przede wszystkim nie wszystkie są przedstawiane w uczciwy sposób.
 
Oprócz ceny usługi należy zwracać uwagę na takie postanowienia jak: okres na jaki zawierana jest umowa, czy jest automatycznie przedłużana, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach, jak ukształtowane są postanowienia o karach umownych. Należy pamiętać również, że konsument ma prawo odstąpić od zawartej na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa umowy - ma na to 14 dni .
 
W związku z  powyższym przed podpisaniem umowy powinniśmy:
  • upewnić się, że osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa, za którego się podaje
(Można poprosić o okazanie legitymacji służbowej, identyfikatora lub upoważnienia.
Przed podpisaniem umowy np. sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, w tym jego logo, określone w umowie. Nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego czy kuriera w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania. Konsument nie powinien podpisywać umowy tylko na podstawie zapewnienia ze strony przedstawiciela, że ten dokładnie przedstawił ofertę);
  • dopilnować, aby po ewentualnym podpisaniu dokumentów otrzymać egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami;
  • jeśli mamy wątpliwości co do treści umowy, należy poprosić przedstawiciela handlowego o pozostawienie jej egzemplarza oraz telefonu kontaktowego, celem zapoznania się z umową, czy też skonsultowania jej z najbliższymi. Niechęć przedstawiciela handlowego do postępowania w opisany wyżej sposób może być sygnałem o nieuczciwej ofercie z jego strony.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-01-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Bukowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-01-14 10:22:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jarosław Komoszyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-01-14 10:22:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jarosław Komoszyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-01-15 14:01:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1637 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uwaga na fałszywe smsy! PGNiG ponownie ostrzega klientów!

Akapit nr 1 - brak tytułu

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo kolejny raz ostrzega przed niebezpiecznymi i fałszywymi wiadomościami sms, które rozsyłane są w celu wyłudzenia pieniędzy. Oszuści podszywają się pod Grupę PGNiG, sugerując potrzebę uregulowania rzekomych należności.

Podejrzane wiadomości SMS prosimy potraktować jako SPAM i oszustwo, w żadnym wypadku nie udzielać na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. Fałszywe wiadomości SMS-y wysyłane są z wielu różnych numerów telefonów. Przykładowa treść fałszywej wiadomości SMS: "PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu."
 

Ponadto informujemy, że PGNiG podjął już działania mające na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą rozsyłanej korespondencji. Obecnie ze strony PGNiG Obrót Detaliczny została wstrzymana wysyłka sms w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów.

Przypominamy jednocześnie, że w ostatnim czasie do naszych Klientów były także wysyłane fałszywe wiadomości e-mail. Fałszywą korespondencję można rozpoznać przede wszystkim po adresie e-mail, z którego przychodzi wiadomość o temacie „Informacja o zaległości”. Skrzynka „ ” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe Spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nidzicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-05-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Bukowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-05-05 09:41:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Jarosław Komoszyński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-05-05 09:41:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Jarosław Komoszyński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-05-05 09:41:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
906 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »